220
REGISTRES DU BUREAU
[i574]
CCCXCVII. — [Mandemens aux Quarteniers] pour le sel.
g novembre 1574. (Fol. 169 r°4)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
•rSire Jacques Kerver, Quartenier de lad. Ville, le grenetier de ceste Ville de Paris nous a remonstré et faict entendre qu'il y a plusieurs petitz mesnaiges en chacune Dixaine de ceste Ville qui tirent et preignent du sel à la Gabelle, chacun jour de mar­ché, plus qu'il ne leur en fault pour leur provision, comme il est à croire pour le petit nombre de gens qu'ilz ont en leur famille, soubz umbre d'ung certif­ficat signé de leur Dixinier.
"A ceste cause, nous vous mandons, affin d'obvier aux abbus, et que la munition du sel ne mancque
point et soyt distribuée selon la necessité desdictz mesnaiges seullement et non point à regrater, que vous aiez à signer doresnavant lesdictz certiflicaU, après avoir esté deuement certifiiez de ce que dessus, dont on se remect à vostre honneur et conscience; et d'adverlir tous les Dixiniers, chacun respectivement en vostre quartier, de ne signer plus lesdictz certif-ficatz sinon avec vous deuement, informez comme dict est : si n'y faittes faulte.
«Faict au Bureau, le neufiesme jour de Novembre 31 v° lxxiiii. »
Pareilz Mandemens ont esté envoyez à autres Quarteniers de lad. Ville.
tous 1
es
CCCXCVI1I-CCCXCIX. — [Lettres du Roy
POUR CEULX QUI ONT ESTE Cï DEVANT DE LA NOUVELLE OPPINION;-----ET POUR ANNONCER SON SACRE.]
Reçues après le io novembre. (Fol. 351 v°.)
De par le Roy.
Lyon, le 1 o novembre.
les maintenez soubz nostre protection et sauvegarde comme noz autres bons subjeclz catholiques, sans y faire aulcune differance ny distinction.
Trés chers et bien amez,
«Desirant mieulx pourveoir aux affaires du Daul-phiné,Prouvence el Languedoc, pour le bien general de nostre Royaulme, nous avons pris resolution de nous approcher d'avantaigc desdictz païs et de nous rendre dechà peu de jours en Avignon où nous nous acheminons presentement'1'.
"Et encores que nous nous asseurions que, pen­dant nostre esloignement de nostre bonne ville et cité de Paris, vous userez de tout soing et vigillence à maintenir et conserver toutes choses en bon estat au regard d'icelle, si est ce que, estant plus requis que jamais d'y avoir l'oeil ouvert, nous vous avons' bien voullu escripre la presente, et mander que ayant tousjours pour vostre principal but devant les yeulx de maintenir nostred, ville en toute trariquililé, vous ne souffriez qu'il soict faict aucun tort, ennuy ny desplaisir à ceulx qui ont esté cy devant de la Nou­velle Oppinion qui se contiendront doulcement; ains
"Nous vous dirons au demourant que nous ne ferons que bien peu de séjour audict Avignon, estant nostre intention de retourner incontinent pour estre et arriver, le douzeiesme jour du mois de Janvier prochain, à Reims, et y faire nostre sacre le quiu-zeiesme jour ensuivant f'2', pour de là nous acheminer en nostre ville de Paris et y faire nostre entrée, ainsi qu'il est porté par les publications que nous en avons faict faire.
"Donné à Lyon, le dixiesme jour de Novembre
1 57-4. T!
Ainsi signé : "HENRYi-. Et plus bas : tt Pinart n.
Et au doz est escript :
A noz trés chers et bien aînez
Prevost des Mar-
chans et Eschevins de nostre bonne Ville et Cité de Paris.
O Sur lo voyage de la Cour dans les provinces du Midi, voir la note 2 do la page 2o4.
(2' Les événements politiques et militaires fuient cause quc la date du sacre, primitivement fixée au 15 janvier îô/â, fut reculée à.plusieurs reprises (cf. ci-dessous, art. CCCCVII et CCCCXX) et que cette cérémonie ne fut célébrée que le i3 février suivant; voir ci-dessous la note 1 de la page 2.37.